2019.01.13.
Túra útvonal:
Leányfalu - Vöröskő - Leányfalu
Idei első túránkat, Gábor szervezésében, a Leányfalu – Vöröskő – Leányfalu útvonalon tettük meg.
Az idővel szerencsénk volt, a talaj havas, kicsit fagyott, jól járható volt. A Duna-parti parkolóban találkoztunk, 11-en gyűltünk össze. A túra elején szembesültünk a ténnyel, hogy a Duna-partról az 521 m magas Vöröskőig kell felkapaszkodnunk. A századfordulón épült patinás, békebeli villák mellett elhaladva, a Rekettyés-forrást érintve, kapaszkodtunk fel a meredek hegyoldalon. A forrás után egy pihenőnél megálltunk, és elfogyasztottuk a magunkkal hozott elemózsiát, amire szükség is volt, hiszen az út java csak ezután következett. A Vöröskő eléréséig még kb. 2 órát kapaszkodtunk felfelé, de a látvány, ami fogadott minket, kárpótolt a fáradságért. A szép tiszta időnek hála jól láthattuk a Szentendrei-sziget csúcsát, Kisoroszit, a Naszályt, Vácot, a Dunán átívelő Tahi-hidat, a szigeten lévő településeket, az impozáns megjelenésű Megyeri-hidat, és a szélesen elterülő Gödöllői-dombságot. A visszaúton az eredeti elképzelést némileg lerövidítve, eltekintettünk egy másik hegycsúcs meghódításától, s így még világosban visszaértünk a parkolóba.
Köszönet Gábornak a szervezésért, valamint dicséret mindannyiunknak a vártnál kissé nehezebb túra teljesítéséért.

Árpi

A kirándulásról képeket az albumokban találsz.