2021.03.28.
Túra útvonal:
Domonyvölgy - Magyalos-tető - Domonyvölgy
Domonyvölgy – Magyalos tető

Kis csoportunkkal egyeztetve Domonyvölgyben találkoztunk a strand parkolójában. A nyomtatott térképen Laciék felvázolták a tervezett útvonalat, majd elindultunk a tó mellett. A sárga jelzés épp nem arra volt, de erre hamar rájöttünk, megkerestük a turistautat a másik irányban.
Meglepetésre a nyomtatott és telefonos térképeinken nem jelölt turistautakkal is találkoztunk. Hiába tudtuk mindig, hol vagyunk, az utakat nem mindig tudtuk azonosítani, a sárga+ és piros új jelzés lehet. A telefonokon csak egy-egy pillanatra jelent meg a Magyalos tető neve.

Eltévedni nem lehet, mentünk amerre jónak láttuk. Kiértünk egy nagyobb mező szélére, az erdő és mező határán mentünk tovább. A következő szakasz végén egy kis pihenőt tartottunk, jobbra vagy balra menjünk. A célként megjelölt Magyalos tető felé a jobbra induló út vitt. A jó utat megtalálva balra fordultunk.
További séta után eljutottunk egy magasabban lévő ponthoz ahol újabb turistaút csatlakozott jobbról. A térkép szerint ott van valahol a tető, ami már csak a neve miatt sem egy határozott pont. Az erdőben a közeli gerinc felé mentünk, aminek túloldalán szép kilátás nyílt a gödöllői dombokra, láttuk a távközlési tornyokat is. Megjelöltem a pontot a GPS készüléken, hogy legalább utólag megtudjuk, jó helyen jártunk-e, vagy elmentünk mellette, és vissza kell jönni még, mint Csővárhoz.

Innen már visszafelé mentünk, kis hurkot leírva. Ahol idefelé kiértünk a mezőre, úgy döntöttünk, még egy kerülő belefér. Nem fordultunk be az erdős részre, hanem tovább mentünk, hogy a zöld jelzést is útba ejtve végül a Mária úton menjünk vissza. Ott már elég jól egyeztek a jelzések a térképekkel, viszont jöttek újabb dombocskák. Közel jártunk a Babati tavakhoz is.
Kora délután visszaértünk az autókhoz, megköszöntük a túrát, elbúcsúztunk.

Utólag összevetve a GPS-en jelölt pontot a Magyalos tető koordinátáival, elmondhatjuk, hogy megtaláltuk a célt. A Turistautak térképén érdekes módon jól láthatók a megtalált jelzések, olyan nyilvánvaló, merre is mentünk. A megtett út 11 km volt.

Köszönjük Laciéknak a tervet, szervezést.

B. Laci

A kirándulásról képeket az albumokban találsz.