Családi túrák

2023.08.15-19.

2023.08.15., kedd
Waidhofen – Ybbsitz – Waidhofen, 22 km
Gössingben foglaltunk szállást. Tartottam tőle, hogy a nagy szállásfoglaló rendszer körüli problémák miatt még egyszer kifizettetik az árát, de még indulás előtt megkaptuk a kulcsszéf kódját, megnyugodtam.
A rövid pihenések, megállók után az autóval Waidhofen Localbahn vasútállomás parkolójában álltunk meg. Meglepetésre szinte mindenhol fizetős a parkolás, itt is mindenfelől kamerák figyelik az autókat. Fizetni a végén kell, ha kell. A Kleine Ybbstal Radweg mentén mentünk Ybbsitz városkába. A környék fő témája a vas és az egyéb bányászható, alakítható anyagok. A Vasmúzeum zárva volt, Mária ünnep miatt (a munkaszünetet tudtuk előre). Szerencsére a cukrászdában tudtunk fagyit venni. Oda-vissza út, de megérte így is, van annyi érdekesség, szép táj, a délutáni napban változik a hangulata. Elmentünk a kerékpáros turistáknak szánt ingyenes parkoló mellett is, legközelebb, ha erre jövünk, már tudjuk, hol van. A Kleine Ybbstal Radweg csatlakozásához közel. Az autóhoz visszatérve nem sikerült fizetni az automatánál. Bosszantó, hogy Magyarország nincs a menüben, külön beírva sem ismeri fel a rendszámot. Egy olyan képernyőt kihoztunk, hogy fizetési időn kívül voltunk, azt lefényképeztük.
A szállásunk egy kerékpárbolt felett kialakított apartman volt. Ellátás nincs, de aktív turistáknak megfelel. Pár lépés a városka legjobb kávézója, vagy a szupermarket. Este már jött is egy nagy teherautó, húzták az emelővillát.

2023.08.16. szerda
Shmaleck parkoló – Saurüssel – Pichlhöhe – Mühlein – Weier – Gaflenz – Oberland – Waidhofen – Schmaleck. 52 km
Egymástól függetlenül arra jutottunk, hogy Hollensteintől északra egy kerékpáros parkolóig menjünk autóval. Editnek nagyobb terve volt, mint csak a folyóvölgyi bicikliút. Át a hegyen, egy nagyobb kört menjünk, és csak vissza a kerékpárúton. Nagy emelkedővel kezdtük, aztán legurultunk Weyer városba. Meglepően szép. Kis pihenés után mentünk tovább, Waidhofenben terveztünk ebédelni. A kerékpárút kivezetőjét nem találtuk, az országúton mentünk Gaflenzig. Ott egy kerékpáros híd után az R16 úton mentünk tovább. Waidhofenben a görög étteremben ettünk, az ebéd és az üveg víz mellé kaptunk két kis stampedlit az alján kevés folyadékkal és jéggel. Nem tudtuk mi az, aztán az íze alapján kiderült, ouzo-val vendégeltek meg. (Ausztriában megihattuk, amúgy is kiment, mire visszaértünk az autóhoz.) Waidhofentől az Ybbstal Redwegen mentünk, többször megálltunk, fényképezni, pihenni. Az autónál már csepegett az eső, gyorsan felpakoltunk, visszamentünk a szállásra.

2023.08.17. csütörtök
Gössing – Lassing – Hollenstein – Gössing, 45 km
Ez is olyan nap volt, ha csak ez lett volna, akkor is megérte volna az utazás. Megint egymástól függetlenül arra jutottunk, hogy Lassing felé induljunk biciklivel. Most engem izgatott egy nagyobb kör. Lassing 10 km volt az országúton, kényelmesen. A kiírás szerint onnan 17 km Hollenstein. Ha végig tolni kell, akkor is 4 óra alatt odaérünk, és még mindig csak délután 3 óra lesz. A Meidlingtal-ban tényleg sokat toltuk, de nagyon szép volt. A völgyben van egy étterem, kis kápolna. Az még mindig nem az emelkedő vége, de csak elértük a hágót, a másik folyó völgyét, ahol már csak le kellett gurulni Hollensteinbe. Ott pihentünk, vásároltunk, ettünk. Még 19 km volt a szállásig, az már az Ybbs völgyében, a kényelmes kerékpárúton.
Göstlingbe visszaérva azt játszottuk, hogy a kerpárutat jelző táblákat követtük. Levitt a folyópartra, egy büfében fröccsöt kértünk, ami itt előre gyártva, üvegben is létezik.

Rá kellett jöjjünk, hogy nekünk mindhárom kerékpáros térképre szükségünk van, mert kiegészítik egymást, egyiken sincs meg minden információ. Folyóvölgyi, hegyi kerékpáros és országúti térképet is érdemes elvenni a kihelyezett tartókból. Azt nehezen szoktuk meg, hogy a kerékpáros táblákon ritkán van kiírva a távolság (így egy-egy irányító táblát úgyanúgy több pontra kitehetnek).

2023.08.18. péntek
Weitental - Ötscher Schutzhaus – Huttenkogel gyalog
Mindig van egy gyalogtúrás napunk is. Lackenhof Weitental nagy parkolójába mentünk autóval. Ez is fizetős, bementünk érdeklődni a büfébe. Pénzt nem kértek, de a rendszámot felírták egy füzetbe. Elhitték, hogy fent veszünk jegyet a kötélpályára. Erősen emelkedik a gyalogút, sok megállással, feljebb egyre több szép kilátásnál visszanézve jutottunk fel az Ötscher Schutzhaus-ig. Ott levest ettünk, megtanultuk, mi az a Fritate (zöldséges leves metélt palacsinta tésztával). Erőre kapva még feljebb mentünk. Ha nem is a legmagasabb pontra, de a Huttenkogel is nagyon szép, csodás kilátással.
Lefelé a székes kötélpályán jöttünk, nekem tériszony leküzdési gyakorlat, egész jól viseltem.
A visszaúton én rögtönöztem egyet. Abban már biztosak lehettünk, hogy biciklivel nem megyünk a Lunzer See-hez, ezért azt mondtam, álljunk meg ott autóval. A tóhoz közeli parkolót eltévesztettük, helyette a bicikliseknek is szánt (szerszámkészlet oszloppal is ellátott) nagy parkolóban álltunk meg – sajnos újabb 3 km séta a tóig oda-vissza. Megnéztük, láttunk kis üdülőhelyi hangulatot is.

2023.08.19. szombat
Ez nap már autós turistáskodás volt. A szállásról ismerőseinkhez mentünk, velük töltöttük a nap nagy részét. Hainfeld olasz éttermében ebédeltünk. A környéken indultunk sétára, aztán másképp döntöttünk. Továbbmentünk autóval Kaumbergig, és fel Araburg vár parkolójába. Séta a várba, ott uzsonnát is ettünk, túrós palacsintát. Késő délután köszöntünk el a parkolóban. Szerencsére visszafelé lehetett haladni az autópályán, úgy értünk haza, mintha színházban lettünk volna.

Adatbiztonsági kiegészítés. Két adatvesztés is volt a nyaralás alatt, után, szerencsére mindegyik megoldódott. GPS készülékemen a napfényben mellényomtam valamit, törlődtek a nyomvonalak, pontok. Jól jött, hogy aktivitásmérővel ps rögzítettem az útvonalakat. A korábbi pontokat utólag vissza tudtam tölteni. A fényképezőgép SD kártyájáról gyorsan meg akartuk nézni a képeket kivetítőn, valahogy minden kép törlődött. Szerencsére az első ingyenes program visszaállította.