December 18. vasárnap

vissza

Advent negyedik hete - Bölcsesség
(2011. XII. 19.-XII. 23.)
Advent negyedik vasárnapja. Újabb energiaváltás. Nincsenek angyali védelmezők körülöttünk, és a Föld körüli dimenziókban is csend honol. Ebben a csendben hallhatjuk meg, ahogy lelkünk egy újabb bimbója kipattan és egy tudatosabb élet szellemi virágja kibontja szirmait.
Ez a virág a Szellemi Bölcsesség illatával ajándékoz meg minket, ha az isteni Akaratban megnyugodva elfogadjuk a szellemi hatalom vezetését. Most nagy odafigyelésre van szükségünk, hogy az eltérítő erők ne találjanak rajtunk fogást. Borítsuk be magunkat a Jézusi Szeretet energiáival, és világítsunk át mindent Fényével, hogy megláthassuk benne a szellemi valót.

Az ókor etikája a bölcsesség erényét teszi az első helyre, hiszen bölcsességre van szükség az előző három gyakorlásához és elsajátításához. Fontos, hogy rávilágítsunk a bölcsesség és az okosság közötti különbségre. Az okosság a hétköznapi tudással függ össze, a bölcsesség pedig az egyetemes, szellemi tudással. Bölcsnek az az ember mondható, aki a megértést és a megérzést megfelelően tudja egyesíteni. Ilyenkor kell az embernek megpróbálni áthatni az élet történéseit az isteni bölcsességgel, szellemi tudással. Törekedni kell a dolgok mögé látni, az okokat felfedezni, a mozgatórugókat feltárni.
Fontos szem előtt tartani itt is (akárcsak az előző három erénynél) azt, hogy elsősorban az erények magasabb minőségeit kell megvalósítanunk, ezáltal emelve ki lelkünket a fizikai világból. Meg kell éreznünk a bölcsesség és az okosság, a fizikai és szellemi közötti különbséget, és ezt az érzést megtartani a hét folyamán. Segíthet ilyenkor az, ha mesterek műveit, szellemtudományi témájú könyveket olvasunk, megpróbálunk ráérezni a bölcsesség igazi lényegére. Tegyük szellemi gyakorlataink központi témájává egy-egy bölcs tanító életét.

A téli napfordulót közvetlenül megelőző időben az ember a szellemi világ küszöbéhez érkezik. Lehetősége nyílik új szellemi bölcsességek felvételére. Ezt próbálják az ellenerők meggátolni.
Ahrimán = Minden erejével azon fáradozik, hogy az ember ne tudja kihasználni a megnövekedett szellemi lehetőségeket.
Lucifer = Be akarja engedni az embert a szellemi világba, de a küszöb őrének megkerülésével.
Ha az ember a küszöb őrével való találkozás nélkül lép be a szellemi világba, akkor egyik tévedésből a másikba eshet. Az emberrel a küszöb őrei itatják ki szellemvilágba való belépésnél a "felejtés poharát", és visszajövetelnél az "emlékezés poharát".
"Felejtés pohara" = Az ember felejtse el a földi logikát, hogy az ne torzítsa a szellemvilágban megszerzett bölcsességét.
"Emlékezés pohara" = Az ember a földi világba való visszatérés után is emlékezzen az "égben" kapott bölcsességekre.
Advent negyedik hetében tehát a legfontosabb a szellemi bölcsesség megszerzése és megtartása.

Advent negyedik hete - Beavatás
Ha a törekvő sikeresen átmegy a három próbán, a negyedik héten megnyílik számára a lehetőség, hogy kapcsolatba kerüljön a magasabb világokkal. Ez a kapcsolat segíti a karácsony szent ünnepének igazi szellemi megélését.

Advent negyedik hete - Kánai menyegző
Ha a tanítvány legyőzte a három kísértést, akkor beléphet a magasabb megismerés templomába. Itt esküt kell tennie, hogy a megszerzett szellemi tudását az emberiség szolgálatába állítja.
Az evangéliumok alapján a pusztába való megkísértés után a kánai menyegző következik Galileában, ahol a víz édes borrá (így hívták a szőlőlevet) változik.
A víz az asztráltestet jelképezi, az édes bor pedig a manaszt. A természetben a Nap-erők hatására lesz a vízből szőlőlé. Ugyanígy a bennünk lévő Nap-erők (Krisztus-Impulzus) segítségével alakul át az asztrális test manasszá. A manasz segítségével léphet be az ember a magasabb világokba, és kaphat olyan igazságokat, amelyek szabaddá teszik.

tovább